2012. jan 21.

Hot Iron, mint keresztedzés?

írta: b.fruzsi
Hot Iron, mint keresztedzés?

Tüzes vassal az izmokért...

Mostanában különös gondot fordítok a futócéljaim meggátlását okozó hiányosságok feltérképezésére, melynek eredményeképpen meg kellett állapítanom, hogy a szív-tüdő-izom hármasából, leginkább az izmaim azok, amik nagyon nem bírják a hosszú távú és intenzív terhelést. Nem mintha a többi téren olyan nagyon jeleskednék, de a muszklijaimmal határozottan VAN probléma. Az utóbbi időben – mind a hosszú, mind a rövid tempós edzések során – figyeltem a testem minden rezdülését, és azt tapasztaltam, hogy a leggyengébb pontom jelen pillanatban az izomerő határozott hiánya. Restellem, de gyenge vagyok mint a harmat. Nincs bennem elég kraft. Ennek ellensúlyozására - szarakonnorkodásom iránti maximális elkötelezettségem jegyében - az év elején eldöntöttem, hogy rendszeres erősítő edzések végzésével fogom kiegészíteni a maratoni edzéstervemet. A héten a választásom a Hot Iron-ra esett.

Na de mi is az a „Forró Vasaló”?

Még mielőtt, valaki azt gondolná, hogy a Hot Iron valamiféle "tüzes" házimunka, felvilágosítom, hogy ez valójában egy egyedülálló, súlyzórudas, csoportos, szakképzett edző által irányított edzésmódszer, amely rendkívül hatékonyan segíti elő az izomfejlesztést, mindemellett kiváló zsírégető hatással bír. Egy rövid bemelegítést követően, minden fő izomcsoportot súlyzórúd segítségével mozgatjuk meg, mindezt nagyon jól összeválogatott zenékre tesszük. Lady Gagától Kid Rockig van itt minden, de azért a nyilvánvaló popularitás jegyében (így senki ne számítson arra, hogy a RATM Bombtrack-jére végezhet bicepsz gyakorlatokat, mert az biztos hogy nem lesz). A résztvevők súlyzórúdjaikra különböző tömegű tárcsákat helyeznek a saját edzettségi állapotuk függvényében, a Hot Iron-t ugyanis a lehető legnagyobb terhelés mellett kell végezni, a siker így lesz garantált.

Hot_IRON_fat_jpg_0.jpg

(Hmm, igen, az én izmaim is körülbelül így égtek, de az órán persze egy hímnemű sem képviselte magát.)

Szalka Andi óráin, 2008-ban volt szerencsém első ízben megismerkedni ezzel az edzésmódszerrel a Váci úti Gilda-Maxban. Andi már akkor is brutálisan jól nézett ki, és a magunkfajta földi halandók is szerettünk volna olyan szépen definiált izmokra szert tenni, mint amilyenekkel ő rendelkezett. Andi - állítása szerint - a „szelíd erőszak” híve, és ezt széles mosollyal az arcán teszi, emiatt mindigis az egyik legjobb és legszimatikusabb trénernek tartottam. Egy jó pár hét elteltével már az egyes gyakorlatokat összesen 20 kilogrammal is bírtam, így érthető mennyire éles volt a kontraszt: a mostani pénteki órán kénytelen voltam a „kezdőknek szánt tárcsa-összeállítást” használni, így csupán 10 kilogrammal dolgoztam. Az elején azt gondoltam, hogy „hah, mit nekem pár év kihagyás”, de öt perc sem telt el, és rájöttem, hogy jól tettem, hogy hallgattam az edzőre, és nem tettem fel több súlyt. Mondanom sem kell, kezem-lábam remegett 10 perc után. Az óra jó hangulatban és gyorsan eltelt, Válóczy Luca óráira, ha tehetem máskor is el fogok menni. Az edzés hatását már közvetlenül óra után elkezdtem érezni, ugyanis telefonálás közben azon kaptam magam, hogy a kezemben fél percenként váltogatnom kell a készüléket, mert egyszerűen nem bírom a fülemhez tartani hosszasan. Rövid terelés után mindenkit leráztam inkább, csak azért, hogy letehessem végre. 

Hogy mennyire jó keresztedzésnek a Hot Iron, arról halvány lila gőzöm sincs, de az izmaim fejlesztésében - és a telefonszámlám mérséklésében - bizonyára nagy segítségemre lesz. 

Szólj hozzá

keresztedzés hotiron szalkaandi