2017. jan 17.

2017 (eddig jó vagy, maradj is ilyen)

írta: b.fruzsi
2017 (eddig jó vagy, maradj is ilyen)

Van egy adósságom a múlt évvel kapcsolatban, nevezetesen évértékelőt illett volna írni. Nos, azt hiszem ez már most örökre így marad, és a 2016-os évről nem készül írásos összefoglaló az utókor számára. Nem mintha nem lennének benne szép momentumok, nagy kihívások, de annyira arccal előre nézek, hogy 2017-be szinte belevetettem magam, és nincs kedvem (és időm sem) visszafelé tekinteni. De dióhéjban annyit, hogy az elmúlt év klassz volt. Igen, jó sokat futottam, 2500 km felett, nincs energiám utánanézni a pontos számnak, jó pár tízezer méter szintemelkedés társult hozzá, ami a két lurkó mellett nem éppen kevés. A két várandósságom után sikerült magamat újra elfogadható formába lendíteni, és innentől már csak a fejlődés és a további építkezés a cél.

2017-ben sem tervezek sok megmérettetést, mivel nem szeretek versenyről versenyre járni. A dolgok szépsége szerintem sokkal inkább a felkészülésben rejlik, magában az útban, mint a célban. Persze egy fontos versenyen célba-futni sem éppen elhanyagolható érzés, de alapvetően jobban szeretek felkészülni, tervezgetni, mint a terveket realizálni. Meg végülis egy versenyen már csak azt gyakoroljuk, amit tudunk. Decemberben körvonalazódott bennem egy versenynaptár az idei évre, de a számításait jelentősen áthúzta az a tény, hogy az augusztus végi OCC-re nem sorsoltak be, emiatt borult – ha nem is minden – addigi elképzelésem. Aztán Gabival, az edzőmmel szépen újraterveztünk mindent, és életre hívtuk a 2017-es versenynaptárt, ami így is bővelkedni fog szép kihívásokban. A cél- és felkészülési versenyek vélhetően az alábbiak lesznek:

  • Vértes Terepmaraton, félmaratoni táv (21 km, 430 m+), 2017. március 26. (felkészülési verseny, sorsolás függvénye);
  • Mátrabérc Trail (55km, 2800 m+), 2017. április 22. (célverseny), célidő 7 óra;
  • Kaptárkövek Trail (15 km, 300 m+), 2017. május 21. (felkészülési verseny);
  • Salomon Szentendre Trail (54 km, 1800 m+), 2017. június 4. (elviekben felkészülési verseny) cél jobbat futni, mint tavaly;
  • Szavanna Trail (22 km, 500 m+), 2017. augusztus 13. (felkészülési verseny);
  • Lemko Marathon, Lengyelország (48 km, 1400 m+), 2017. október 14., (célverseny) cél megfutni maxra.

Eredetileg még terveztem volna egy újabb aszfaltos maratoni kalandot az év végére, de az utolsó terepverseny után már nem lenne elég idő a felkészüléshez, így az tolódik a következő év januárjára.

A Vértes Terepmaratonhoz nincs mit hozzáfűznöm, tavaly a maratoni távon indultam, és szuper élményekkel lettem gazdagabb. A Vérteshez viszonylag közel lakunk, ezért simán megoldható, hogy a család mellől egy pár órát kiszakadván fussak egy jót. Idén a maratoni táv nem fér bele, mivel az egyik célversenyem rá pár hét múlva lesz esedékes, ezért csak egy félmaratoni távot vállalok be. Újdonság erejével fog hatni, hogy „csak” 21-et fogok futni, hiányérzetem biztosan lesz, de beleadok majd apait-anyait (ha az edzői utasítás mindezt engedi). A részvétel valószínűleg sorsolás eredményétől függ, tehát van egy kis bizonytalansági tényező.

Mátrabérc Trail. Tavaly is szemezgettem már ezzel a versennyel, de a januári lábujjtörésem keresztülhúzta a részvételi lehetőségeimet. Ha már csak rágondolok, a szívem tízzel ver többet percenként minimum. A táv maga az 55 kilométerével is embert-próbáló, amihez 2800 méteres pozitív szintemelkedés társul. Remek. Plusz motiváló tényező, hogy Tomival fogadtunk egy rekesz sörben, hogy nem tudom 7 órán belül megcsinálni, hát meglátjuk. ;-) #sarahconnorisback

Kaptárkövek Trail. Tomi, a tesóm minden évben visszajár erre a versenyre, mert annyira szereti. A szervezők meg őt, ezért idén kapott egy VIP nevezést, hogy megint ott fusson. Tavaly az UTH 55 és a Bükk Hegyi Maraton miatt nem mentem, de idén nem hagyom ki. A rövidebb, 15 km-es távra neveztem. Borítékolható a halálom 178-as pulzusom a napégette hegyoldalban. Ha nem jelentkezem utána, akkor ez azért lesz.

Salomon Szentendre Trail (UTH 55 a régi nevén). Ha csak erre a versenyre gondolok, a Kiscsillag „Örökre” című száma jut eszembe minduntalan. Annyira szeretem ezt a versenyt. A jól szervezettségéért, a körítésért, az útvonalért, a hype-ért, a profizmusért, hogy egyszerűen „örökre szívembe zártalak, belezártalak a nagy sötétségbe, neked már nem jön fel ez a nap, csak ülni fogsz velem a jó meleg vérbe”.

Szavanna Trail. Motivációmegtartó nyári felkészülési versenynek szánom, és külön plusz pont jár neki, mert olyan verseny lesz, amin még nem voltam. Remélem, nem ütközik majd semmilyen szabadságos tervünkkel.

Lemko Marathon. Amikor múlt hét csütörtök kiderült, hogy nem jön össze az augusztusra tervezett OCC, és vele együtt a kirándulásunk Chamonix-be, a terepfutók mekkájába, egy kicsit magam alá kerültem. Aztán ahogy Gizion-társaimtól, a Gabi-tanítványoktól tanultam, felállni, koronát igazítani, és menni tovább. Gyorsan b terv után néztem, rutintalanul nem volt ugyanis olyanom. Tomi, a tesóm így is fűzött korábban, hogy menjek vele a lengyel Lemkowyna Trailre, ő a 70 km-es távra már nevezett. Gondoltam én, ez elég jó kihívás lesz, ha már az OCC-t lehúzhatom a klotyón. Igen ám, de időközben mind a 70, mind a 80. km-es táv betelt. Na bezzeg a 150 km-es távon van hely. A következő „kisebb” táv a „Lemko Maraton” néven futó 48 km-es kis szintkülönbséges versenyszám. Na, akkor ez az én vigaszdíjam, a nevezést gyorsan elintéztem, és a nevem már ott figyel a többi lengyel futó mellett a rajtlistán.

Az év végére aszfaltos maratoni felkészülést tervezek, így versenyen már nem valószínű, hogy részt veszek október után, hanem megpróbálok majd mindent alárendelni egy 3.20-as maraton lefutásának.

Ezek volnának a grandiózus tervek jövőre, a gyakorlottaknak karcsúnak tűnik, a kezdőknek meg elmeháborodott dolgok vannak benne, na de ez viszonyítás kérdése, mint azt tudjuk. Nekem kellőképpen motiváló, még mindig kellően nagyot kell álmodnom hozzá, hogy realizálódjanak. Cél mindezek mellett megtartani a minimum heti 1 óra nettó nyújtást, és 1 óra erősítést. Magától értetődően le kell számolnom meglévő feles kilóimmal, de most felszívtam magam. #dreamon 

És akkor jöjjön a "kis színes": 

- idén még több minőségi időt szeretnék együtt tölteni a szeretteimmel;

- el akarok olvasni minimum 15 könyvet, szeretnék eljutni legalább 12 kulturális előadásra (színház, opera, koncert), a teljesítendő filmcél pedig legyen heti 1 darab, csakis 6.5 imdb felett;

- felhagyok az érzelmi evéssel;

- idén sem hagyom, hogy bármilyen időjárási körülmény kedvemet szegje, repkedjenek akár a mínuszok, vagy legyen hőség;

- idén sem vágatom le a hosszú hajamat rövidre;

- 2017 lesz az az év, mikor jobban odafigyelek az immunrendszeremre, és többet is fogok aludni. 

 16106935_10155798453462178_1997265183_o.jpg

Két lábbal a földön 2017-ben is, vagy nem...:-)

 

Szólj hozzá