2012. már 04.

Egy durva és egy laza hét

írta: b.fruzsi
Egy durva és egy laza hét

Kicsit lusta voltam mostanában, már ami a blog írást illeti, nem mintha nem serénykedtem voltam kellőképpen az utóbbi időben. A munkahelyemen is nagyon jeleskedek újfent, kultúrprogramok is beestek, így a sport melletti szabadidőmet kitöltötte a programolás. Be kell látnom azt is, hogy az írás terén nem vagyok egy Nick Horby, így egy viszonylag szellemes bejegyzés megírása igen-igen sok időt vesz igénybe, és nekem általában annyi egy nap nincs, hacsak nem pipálom ki ezt a feladatot a hétvégén.

A 8. hét piros betűs lesz a virtuális edzésnaplómban, ugyanis rekordot döntöttem 97 lefutott kilométerrel. A sokat látott ultrafutó ismerőseimnek ez biztosan meg se kottyan, de nekem ez már az a nagyon hátbaveregetős-gratulálós apropó.

Teljesítmény 8. hét, 2012. február 20. - február 26.

Hétfő: 26,04 km, idő 2:18:22, átlaga 05'19" / km, szigetről az északi vasúti összekötő hídig és vissza, aztán még két kör a szigeten a belső úton;

Kedd: reggel 1 óra spinning (Lite Wellness Mamut);

Szerda: 19,81 km, idő 1:41:26, átlaga 05'07" / km, benne résztávozás 6x2000m;

Csütörtök: este 1 óra spinning (Lite Wellness Mamut);

Péntek: 14,8 km, idő 1:17:38, átlaga 05'15" / km, szigeten három kör a belső úton;

Szombat: 6,5 km, idő 00:35:05, átlaga 05'24" / km, otthonról ki a szigetre, majd egy kör a külső körön;

Vasárnap: 30,03 km, idő 2:35:26, átlaga 05'11" / km, egyedül a szigeten körözve;

Összesítés: 97,18 km futás, 2 óra spinning.

Ami a fentiekből külön magyarázatra szorul, az talán a szerdai résztávos edzés. Akkor azt gondoltam, hogy ez életem legdurvább tréningje, azonban ez a tétel a következő szerdán, a következő résztávos kínlasztással megdőlni látszott. Imó ígéretéhez híven a melegítést követően hatszor 2000 méter résztávot iktattunk be az edzésbe 4:30 körüli átlaggal teljesítve. Az edzés hozadéka az volt, hogy rájöttem, hogy a gyorsítás nem az én műfajom: nem elég, hogy fárasztó, még el is fáradok a végére.

Mint ahogyan arról korábban írtam, a péntekre tervezett 30 km-t nem sikerült abszolválni, de vasárnap pótoltam a hiányt, és egész jó tempóval sikerült végigtolni a távot. Hallelúja, mégiscsak van ennek az egésznek értelme!

Az elmúlt hetemet az időhiány rendesen felülírta. Ez van, túl sok mindennel foglalkozom egyszerre, ennek eredményeképpen nem tudok egyetlen dologra sem maximálisan koncentrálni. Pedig megpróbáltam én mindent, de hiába sakkoztam a fél órákkal, nem jutottam magammal közös nevezőre, így maradt cirka 4 és fél óra futás, 1 óra spinning, szemben az előző heti 10 órás edzésidővel.

A szerdai résztávozást követően olyan hullafáradt voltam az azt követő napokban, hogy csak igen lassú sebességgel futottam két lazát, egyet pénteken, egyet pedig vasárnap. A hétvégén „turnéztunk”, így hívjuk a párommal a rokon- és barátlátogató derbiket. A haknizást egy péntek esti bulival indítottuk, aztán szombaton egész nap regenerálódtunk a sok-sok elfogyasztott, vitaminban igen-igen szegény, ám alkoholban igen-igen gazdag innivalók miatt.

Vasárnap reggel viszont kikocogtam a Nyíradony és Nyíracsád mellett elterülő Gúti erdőbe. Noha előtte még sosem csináltunk ilyet, Mirkó bringán kerekezett mellettem, így kettesben - én futva, ő kerekezve - élveztük a csodálatos napsütést. Az ebéd előtti túránkat megzavarta ugyan egy-egy autós, ezt leszámítva azonban nagyon klassz volt az egész, és nem mellesleg csináltunk némi helyet Mirkó anyukája áldott házi franciakrémesének.

IMAG0418 új.jpg

Nyíradonyt elhagyva

IMAG0423új.jpg

A Gúti erdőt járva futva

Teljesítmény 9. hét, 2012. február 27. – március 4.

Hétfő: pihenőnap túlórázás (aztán színház: Augusztus Oklahomában);

Kedd: 9,88 km, idő 0:53:11, átlaga 05'23" / km, szigeten felrázó futás, fél kör repülővel;

Szerda: 16,98 km, idő 1:32:04, átlaga 05'25" / km, benne résztávozás 10x1000m;

Csütörtök: este 1 óra spinning (Lite Wellness Mamut);

Péntek: 10,4 km, szigeten laza futás;

Szombat: pihenőnap; Vasárnap: 10,23 km, laza futás;

Összesítés: 47,5 km futás, 1 óra spinning.

Szólj hozzá

spinning hosszúfutás Gúti-erdő