2021. aug 02.

Június, július

írta: b.fruzsi
Június, július

A Bükk Hegyi Maraton óta nem adtam hírt magamról, ennek az egyszerű indoka az, hogy minimális időm sem volt, amit a blogra fordíthattam volna. Pedig tudtam volna bőven miről beszámolni, csak sem energiám és sem pedig kedvem nem volt a klaviatúrával bíbelődni, most kissé zanzásítva ugyan, de igyekszem pótolni a lemaradást.

A júniusom összességében klasszul telt, végre eljutottam egy versenyre, ami jól is sikerült, bár az eseményt megelőző héten már éreztem, hogy nagyon fáradt vagyok. Gabival, az edzőmmel megbeszéltük, hogy elmegyünk a falig, aztán a maraton után lesz egy extra pihenős hetem, amire kaptam 3 x 6 km-t (!). Amikor a tervvel először riadtan szembesültem, azt gondoltam, hogy Gabi ki akar nyírni ezzel a kevés futással, az idegrendszerem ugyanis kínosan rosszul viseli az ilyen fajta edzésmegvonást, de végül a jól megfutott verseny után tényleg pazarul esett egy laza hetet tolni. Minden energiámat próbáltam a regenerációra összpontosítani, volt is mit kipihenni. A hónap végére azért besikerült egy erősebb hét, így a júniust – az extrán pihenős hetemmel is – 257 km-rel zártam, összesen pedig 33 órát logoltam az edzésnaplómba, amivel teljes mértékben elégedett voltam. A hónap legjobb futása – a bükki maratonon kívül – egyértelműen a nyíregyházi bandával Tokajban eltöltött pár óra volt. Benkő Gabival, Antal Csabival, meg Tomival közösen edzettünk egyet, bár tulajdonképpen Gabival együtt kocogtunk egy beszélgetőset főleg a piros jelzésen mászva. A 21 km-be simán beletoltam majd 1200 méter szintet, a délelőtt végére megvilágosodtam, hogy mitől ennyire kemény a nyíregyházi (Gizion) szekció. Nem mellesleg a Gabi aurájában eltöltött idő alaposan ellátott lelki munícióval, kitárgyaltuk az élet nagy dolgait, nevettünk nagyokat, bár a futás végére megállapítottuk, hogy nem igazán vagyunk jók együtt. Ő felfelé könnyedén tolja, én meg lefelé szökellnék inkább, így kölcsönösen visszahúztuk egymást, de sebaj, legalább tovább tartott az élmény.

228713883_1125908781233429_8283910945170113296_n.jpg

Tokaji bandázás (balról Antal Csabi, én, Belus Tomi, Benkő Gabi)

A júliust már jobban megtoltam, a maga 305 megfutott km-ével az idei év eddigi harmadik legaktívabb hónapja lett. A hosszúknál sokszor éreztem azt, hogy csak zóna alját bírom megfogni, hiába keltem korán, valahogy a párás meleg így is sokszor kifogott rajtam. Minduntalan szembesültem vele, hogy kifejezetten nem szeretek nyáron futni. A legmelegebb edzésem a Skyrunning VB-ről épp hogy hazaeső bátyámmal megkocogott tizenpár kilométer volt, amit délután négykor, 36 fokban abszolváltunk, mégis fülig érő szájjal, hogy újra együtt lóghatunk. 

229313472_372049150947394_4297606097129293524_n.jpg

Tomival feszítős

Júliusban volt egy 27, meg egy 30 km-es hosszúfutásom, a laza futások monotóniáját megtörte a számos feladatos edzés (váltogató, fartlek, dombra sprintek, lejtős gyakorlások), így sosem unatkoztam. Júliusban négy napot Lentiben, egy hetet pedig Badacsonytomajban töltöttünk. Ez utóbbi volt nyilván a legklasszabb, imádok a Badacsonyra fel-le futkosni, sok új útvonalat fedeztem fel a környéken, pedig nem vagyunk már ismeretlenek a Balaton ezen részén. Bár a Straván láttam, hogy Vincze Zsófi is épp a „szomszédban” edz, sosem botlottunk egymásba, egy-egy órával folyton elkerültük egymást. :-) Júliusban a legjobb sorozat 9 nap alatt 136 km volt, egy pihenőnap közbeiktatásával. Időközben betöltöttem a negyvenet, viszonylag fájdalommentes korcsoport-váltás volt. Azóta buzgón keresek jó (a mai viszonylatban már szinte értelmezhetetlen) B oldalas számokat, aztán rájöttem, hogy sok ilyen van, csak kicsit kitartóbban kell őket hallgatni. A Pearl Jam Bugs című számával tettem az imént egy újabb kísérletet, hogy hátha, de mégsem.

228764660_851559938897428_4094440038575753927_n.jpg

Az ehhez hasonló panorámáért érdemes korán kelni

229761200_901724180379588_1289206689903791706_n.jpg

Happy40

A Gyógytornászdás funkcionális tréningeket hetente gyűrtem, emellett azonban már nem maradt energia extra erősítésre, de a hengerezések, nyújtások fix alapját képezték a felkészülésnek. Júliusban körvonalazódni látszott, hogy milyen versenyekre is menjek még az októberi terep százas (Vadlán) előtt. Szakítottam a korábban minduntalan szajkózott elvemmel, miszerint nyáron nem versenyzek, ennek két oka van. Egyrészről támogatom a versenyszervezőt, így a szabad hétvégéimen kutya kötelességem versenyre menni (akár csak edzés jelleggel). Másrészről fogalmam sincs, hogy hogy alakul a szeptembert követő időszak, muszáj addig elmenni versenyekre, már csak az érzés kedvéért is, míg van lehetőség azokat megtartani, minél több élménnyel kell feltöltekezni, mielőtt esetleg újra beüt a krach. Mivel nincs sok szabad hétvégém, konkrétan csak kettő, ezért azok időpontja eléggé leredukálta a szóba jöhető lehetőségeket: végül az augusztus 1-jei Vértes Trail-re és az augusztus 15-ei Suhanj!6-ra esett a választásom. A Suhanj!6 kapja a nagyobb hangsúlyt, amit egyszer már futottam 2017-ben (64 km-t sikerült akkor letolni 6 óra alatt), az előtte két héttel lévő Vértes Trail (30 km, 800 m+) pusztán tempófutás céljául szolgált. Mindig érdekes élmény terepfutóként az aszfaltra tévedni, egyszerűen úgy érzem, hogy szükségem van időről-időre ezekre a monotonitást megtörő (néha szürreális) élményekre, pedig rendszerint nagyon idegen elemnek érzem magam egy-egy ilyen rendezvény rajtjában álldogálva. A Vértes Trail pedig annyira jó élmény volt, hogy megérdemel egy külön bejegyzést, szóval „stay tuned” barátaim. Folyt. köv., Fruzsi

Szólj hozzá