2012. feb 12.

Egy jól sikerült hét receptje

írta: b.fruzsi
Egy jól sikerült hét receptje

Bizton állíthatom, hogy egészen remekül sikerült kikerekíteni a hetet: a maratoni felkészülés jegyében majdnem 10 órát sportoltam, szinte minden nap edzettem valamit, egyedül a keddet hagytam ki (itt jön önmagam virtuális hátba veregetése).

Hétfőn Imóval nyomattunk egy közel félmaratoni távot a szigeten. Az igazat megvallva ezt a futást a múlt héten 25 km-re terveztük, de mivel nagyon hideg volt, közvetlenül a futás előtt eldöntöttük, hogy legyen inkább 15 km, aztán mivel jól ment az edzés, elkezdtünk hezitálni, hogy mégiscsak le kellene tolni a 25-öst, de végül mivel egy kicsit megfájdult a térdem, lett belőle egy majdnem - félmaraton. Ezt kövesse valaki!

Szerdán síkon élveztük a terepfutás örömét (igen, van neki öröme, ha netalán valaki kételkedne benne), a Szigeten az úgynevezett cica-körből futottunk két és fél kört, majd 8 darab 2 oszlopos repülővel zártuk az edzést. Rendesen elfáradtam a futás végére, pedig fél távnál még semmilyen nehézséget nem éreztem.

A hét egyik kihívása csütörtökön a body art és spinning volt („király vagyok, lenyomom egymás után!”), nagy mellénnyel kértem ki magamnak a két órajegyet. A body art-ot Csonka Anita tartotta, és egy meglehetősen dinamikus órát ígért nekünk. Azt gondoltam, hogy nem okozhat különösebb problémát, de körülbelül 15 perc elteltével kezem-lábam remegett (a mély-hátizmaimat azóta is érzem…). Az utána lévő spinning volt a hab a tortán: igyekeztem kihozni magamból a maximumot a 17 perc sík, valamint az azt követő 3 hegyi szakaszon. Épp „tekerek-mint-állat” becsukott szemmel a virtuális pöttyös pólómban, mikor Lenny Kravitz I belong to you című számának kezdő taktusai szólaltak meg… pedig már azt hittem, teljesen lemerült az aksi! We do love Lenny! 

Pénteken átmozgatás céljából kifutottam munka után a szigetre, a külső körön „Sade”-t hallgatva poroszkáltam, kiszellőztettem a fejem, próbáltam felkészíteni magam lelkileg a másnapi 15 kilométeres felmérőre.

A hét igazi kihívása kétségtelenül a 15 km-es felmérő futás volt, délelőtt 11 órai kezdettel. Sajnos még mindig elég hideg volt, körülbelül -6 fokot mutatott a hőmérő higanyszála. Imó elhozta az UTMB-t megjárt orkánnadrágját, amit bemelegítéshez felvettem a futónadrágom fölé, hátha jobban átmelegíti az izmaimat. Elkezdtük a tempót, ami egészen jól ment a 11. kilométerig, aztán éreztem, hogy kezdek savasodni. Ekkor jött 1 km hullámvölgy, amikor is minden energiámat elvesztegettem a buzgó önsajnálatra, majd szépen összeszedtem magam és becsülettel megnyomtam a végét. Az eddigi legjobb 15 km-t sikerült összehozni 72 perc 35 másodperc alatt. Mi lesz velem tavasszal?

Az igazi jutalom a délutáni wellness volt a „Naphegyi Oxigén”-ben. Mirkó egyik, általam azóta is nagyon nagyra tartott, és sokat dicsért ügyfele karácsonyi ajándék gyanánt lepte meg 2 belépőjeggyel, amit azóta is pihentettünk a fiók mélyén. De az idő elérkezett, lett egy szabad délutánunk, így gondoltuk, ideje felhasználni az ajándékjegyeket. A hely maga mindkettőnknek nagyon bejött, eszméletlenül dizájnos, igazi minőségi anyagokkal került kialakításra a komplexum. Csak a wellness részben töltöttünk el közel 3 órát: kipróbáltuk az összes szaunát, aroma gőzkabint, jakuzzit, só- és jégkamrát.

phoca_thumb_l_2.jpg

Az este megkoronázása az a bor volt, amit a héten a Váczi Eszter és a Kvartett koncerten is ittunk: Vesztergombi Kékfrankos 2007…hát nem nagyon kellett álomba ringatni.

Mára csak egy kis átmozgató futást tervezek 15 kilométerben, délután neki is iramodok, hogy kiélvezzem ezt a csodálatos napsütést!

Teljesítmény 6. hét, 2012. február 6. – február 12.

Hétfő: 20,7 km, idő 1:48:46, átlaga 05’15” / km, szigeten a belső úton Imóval;

Szerda: 15,44 km, idő 1:28:15, átlaga 05’43” / km, szigeten „cica-kör” hóban, fejlámpával;

Csütörtök: 1 óra body art, 1 óra spinning (Lite Wellness Mamut);

Péntek: 10,1 km, idő 0:57:58, átlaga 05’44” / km, otthonról, sziget külső körén körözve;

Szombat: 19,7 km, idő 1:39:47, átlaga 05’04” / km, szigeten Imóval, benne 15 km felmérő (72:35);

Vasárnap: 15 km (átmozgató futás), otthonról, sziget külső körén körözve;

Összesítés: 80,94 km futás, 1 óra spinning, 1 óra body art.

Szólj hozzá