2012. ápr 18.

New York helyett Kassa és Frankfurt?

írta: b.fruzsi
New York helyett Kassa és Frankfurt?

A múlt hetem az eredeti terveknek megfelelően már többé-kevésbé a terepfutás jegyében telt, összességében azonban a sok egyéb intéznivaló egy kicsit lerontotta az edzések intenzitását. Húsvét hétfőn este - a sok-sok elfogyasztott extra kalória bevitelét követően egy jó nagy adag lelkifurdalással vezérelve - kilátogattam a Margitszigetre. Körülbelül két órába telt mire sikerült magam rávennem az edzésre, eddig tartott ugyanis míg latolgattam, hogy vajon jót teszek-e a gyomrommal, ha megfuttatom. Fennállt az esélye ugyanis annak, hogy a sok-sok húsvéti finomság a sétányon egy bokorban köt ki. Rajtam kívül még sokan voksoltak az esti edzésre, szemmel láthatóan egész népes tábor futkosott a külső körön. Imo szerint futó nem fut 13-at, nekem valahogy mégis így jött ki a lépés, így már - gondolatban legalábbis - "karcsúbban" tértem nyugovóra.

Szerdán terepen edzettünk, Imo beígérte ugyanis, hogy felfutunk a Szépvölgyi úton a szigetről Fenyőgyöngyéig, onnan fel az Árpád-kilátóig, onnan a Virágos-nyergen át a panoráma körön vissza Fenyőgyöngyéig, majd le a szigetre a Szépvölgyi úton. Ez az egész felfutós történet kicsit nagy falatnak tűnt eleinte, azonban a Fenyőgyöngyéig tartó 5 kilométeres szakaszon az volt az egyik legnagyobb nehézség, hogy ne vetődjek be Budapest egyik legjobb cukrászdájába a Daubner-be (a krémesük maga a csoda). A Fenyőgyöngyétől az Árpád-kilátóig tartó szakaszt egy kicsit megnyomtuk a most csütörtöki Országos BM Terepfutó Bajnokságra történő gyakorlás érdekében. Mire felértünk, már köpni-nyelni se bírtam, a tüdőm sípolt, a lábaim meg teljesen lemeredtek, így maga volt a felüdülés, amikor a 8 km-es folyamatos kaptatás után végre lefele futottunk. A 12. kilométert elhagyva még várt rám egy 3,3 kilométeres tempó szakasz, amit tavaly júliusban 20 perc 20 másodperc alatt teljesítettem: láss csodát most 16 perc 12 másodperc alatt sikerült megfutni. Fejlődök, nincs kecmec! Innentől már csak lefelé vezetett az út, a Fenyőgyöngyét elhagyva elköltöttem egy nagy halom pénzt (megvettem pár ingatlant) gondolatban a Szépvölgyi úton, ami nagyban lassította a tempót. A Margit-hídra érve azért már éreztem, hogy jó lesz ezt abbahagyni mára, így hétköznap estére nem volt ez rossz edzés.

Péntekre egy kis átmozgatást terveztem, ami azonban végül nem jött össze egyéb tennivalók miatt, nem mintha bántam volna a láblógatást. Helyette menyasszonyi ruhákat próbáltam, majd ezt megkoronázva bevetődtünk a legjobb barátnőmmel a Divino-ba egy jó nagy pohár borra.

Szombaton a pénteki edzés helyett lecsapattam egy karikát a szigeten, majd másnap várt a hét kihívása, egy újabb terepedzés Imoval és Zitával. A májusi Terep 50-re való készülés érdekében két „bejárást” terveztünk: az egyik alkalommal a táv első 10 km-ét, a második alkalommal pedig a táv 17. km-től 52-ig tartó részét akartuk megfutni. Múlt hét vasárnapi útvonalunk a következőképpen alakult: Nagybányai út 11-es buszvég, Virágos-nyereg, Csúcshegyi elágazó, Máriaremete, Remeteszurdok, Zsíros-hegy, Nagyszénási turistaház emlékfal, majd vissza Zsíros-hegy, Sólymár. Mikor elkezdünk futni, már éreztem a két napos „plázázás” miatti fáradságot, ami nem kecsegtetett sok jóval. Mindemellett okosan igyekeztem beosztani az erőmet, hogy el ne fogyjak a táv második felére.

IMG_1289.jpg

Nagyszénási túristaház emlékfal

IMG_1288.jpg

Nagykovácsi a távolban

A futás nagyon jó hangulatúra sikeredett, a végére mindannyian kellemesen elfáradtunk. Sólymárról tömegközlekedve bumliztunk vissza a Moszkvára, onnan a tereptől rendesen beállt lábainkkal visszakocogtunk levezetésképpen a Szigetre. Így szépen kikerekedett a történet 28 km-re! Miután kellőképpen megkínoztuk magunkat, a szigeten még csendben „elhazudoztunk” egy jó darabig. Hálás voltam ezért a szép kirándulásért, és a remek futótársakért!

Az éves futóterveket illetően van egy elég kardinális változás: a New York maraton úgy tűnik, hogy ugrik idén, de helyette futok ősszel két másikat, egyet Pesten vagy Kassán, a másikat esetleg Frankfurtban. Egy kicsit sajnálom a dolgot (bár nem írtam le végleg), de be kellett látnom azt, hogy a New York maraton novemberben a nem futó páromnak nem biztos, hogy annyira jó nászút opció, így helyette irány a trópusok.

Teljesítmény 15. hét, 2012. április 9-15.

Hétfő: 13,08 km futás, idő 1:11:53, átlag 05’30”, futás a Szigetre, körözés a külső körön, majd irány haza;

Szerda: 19,81 km futás, idő 2:00:00, átlag 06’06”, terepedzés;

Szombat: 7,34 km futás, idő 00:40:41, átlag 05’32”, ki a szigetre, egy kör a külső körön, majd haza;

Vasárnap: 28 km futás, idő 3:15;

Összesen: 68,23 km futás, edzésidő kb. 7 óra.

Szólj hozzá

new york maraton kassa hosszúfutás Frankfurt terepedzés